25 maj 2009

22:11

Då har man gjort barnmat så de står härliga till..... Kyckling, katrinplommon o i morgon ska jag göra morot, potatis, broccoli o persiljerot... Fick ju en smakrabatt av "sempers" men den var inte alls god.... Desserterna e helt ok men maten, nej jag gillade den inte o lillan gillade nog inte heller den... Allt e ju blandat i dem o jag blandar inte det jag gör så d e nog skillnaden.... 

Så drastiskt ens liv har ändrat sig.... för ett o ett halvt år sen typ tänkte man inte på barnmat, blöjor o hus... Men nu har man plötsligt trätt in i vuxenvärlden på riktigt o oroar sig för saker man inte trodde var möjligt, o lever ärligt talat i en bubbla, där jobbet visserligen är intressant men inte så högprioriterat för tillfället... Visst ska det bli kul o jobba lite i sommar o testa lite nya idéer som man kommit på här hemma men ärligt talat e de skönt att man ska vara hemma lite till, var dag med lillan är faktiskt en större glädje än jag trodde var möjlig, även om man ibland bara känner för att säga upp sig o gå härifrån... tänk vad ett litet smajl från den tjejjen kan göra den mörkaste dag till sommardag med solsken o värme...... Ovillkorlig KÄRLEK kallas det visst :)

Kollar på Projekt runway nu, sicka konstiga kläder de kan skapa, tror jag skulle kunna skapa en likadan klänning o ingen skulle gillat den....lustigt!!!!

Det blev kyckling sallad med fetaost, bulgur, tomat, "sommarsalladmix", gurka o lök... Toppad med fikon vinäger o basilikaolja... Kan varmt rekommendera basilikaoljan från ICA.... så himla god!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

I morgon e det dags för träning.....

Godnatt

2 kommentarer:

Jeanette sa...

*hahaha* Ja det var helt sjukt! Men snacka om cliffhanger. Helt stissig nu och har knappt ro att gå och lägga mig! JAg hoppas vi ses snart! Kramar

Emz sa...

Bra att du lagar egen mat :) Jag kom över en bok där det stod vad som finns i barnmat med tillsatser. Och skämdes över att jag gav barnmat till min råtta när jag hade en sådan. Visst spar det tid, och visst är barnmat jättegott, fast jag kommer försöka laga min egen barnmat jag med sen när jag klämmer ut en batting jag med ;)

Detta är nästan som fortsättning på våra gamla brev vi lade i varandras skåp på högstadiet ;) Jag hittade dem när jag flyttade förra veckan, haha.