08 januari 2010

22:28

HEJ...
Tillbaka i kylan, ja eller vad man ska kalla det....

London var också kallt men inte riktigt lika kallt som här, dock verkar det som om de aldrig sett snö då det rådde fullständig "snökaos" enligt nyheterna å så hade det kommit typ 2 cm snö, jaja våra värderingar är olika här i livet.....

Vi åt bla på Gordons restaurang på Claridge, helt sjukt vilken service med jackor o allt, man gick in på "ladies room" och där var en housekeeping som hela tiden städade och som tog hand om ens ytterkläder mm..... i en sminkhörna hade de också därinne.....

I restaurangen var alla väldigt vänliga och trevliga och vi fick till och med en signerad meny av köksmästare som jobbade just då... och en guidad tur i köket, detta var precis innan tryfflarna och de frågade om vi varit i ett "kommersiellt kök" förut, först då berättade jag att jag är kock o de sa "now you telling ;) " hehe jag svarade att jag först fick kolla om de levde upp till förväntningarna :)

ps....det gjorde de!!!!!

Annars verkade faktiskt personalen genuint intresserade av en, å det e verkligen ett plus, på andra ställen jag ätit kan d vara lite väl stelt men inte här..... kanske gjorde det lite att vi hade barn med oss, vem vet!!??

Annars har vi bara vandrat omkring, fikat på Harrods, tittat på tower bridge och allmänt bara myst, Härligt!!!

Å lillan klarade flygresan med bravur trots lite gnäll mm, vi konstaterade att det nog mest berodde på oss och störda rutiner, å så blir d ju på resa.....

Kram och Godnatt blir det nu....




1 kommentar:

Jeanette sa...

Gud vad mysigt och lyxigt ni verkar ha haft det. :) Och det behövde ni tycker jag. :) KRam